Często chcemy rozpocząć zdrowy tryb życia, zacząć dbać o siebie oraz przejść na zdrową dietę. Niestety uniemożliwia nam to najzwyklejszy… brak czasu. Zazwyczaj znaczną część naszego dnia zajmuje nam praca, oraz czynności z nią pośrednio związane – takie jak dojazd oraz powrót. Jak w takim razie znaleźć czas na ćwiczenia, skoro mamy go tak mało? Ile ćwiczeń będzie wystarczającą ilością? Podpowiadamy!

Czasu ćwiczeń nie powinno się liczyć gdy jest się początkującym

Często będąc kompletnym laikiem w temacie aktywności fizycznej przejmujemy się tym, czym przejmować się nie powinniśmy – czyli idealnym czasem ćwiczeń. Liczenie czasu treningu powinniśmy zostawić profesjonalistom, oraz osobom które chcą być najlepsze w swojej dziedzinie – my jednak, jako nowicjusze powinniśmy po prostu ćwiczyć. Co to oznacza? Że zamiast liczyć „ćwiczyłem dzisiaj już piętnaście minut, muszę poćwiczyć jeszcze kolejne piętnaście” powinniśmy myśleć „ćwiczyłem jeszcze chwilę, mam trochę siły więc poćwiczę trochę dłużej”. W taki sposób sami znajdziemy swój złoty środek – czyli to, jak długo możemy ćwiczyć, tak żeby osiągnąć jak najlepsze efekty i się przesadnie nie męczyć.

Jak znaleźć czas na ćwiczenia?

Możemy po prostu wstawać nieco wcześniej niż normalnie – tak, żeby zdążyć poćwiczyć i się umyć. Nie musimy tego robić codziennie – nawet raz na trzy/cztery dni wystarczy krótka sesja porannych ćwiczeń. Efekty przyjdą szybko i same – zanim mrugniemy okiem będziemy czuć się lepiej, oraz będziemy znacznie zdrowsi.

Do ćwiczeń potrzebna jest dieta!

Nawet najlepszy trening nie zmieni naszego życia na lepsze bez odpowiedniej zmiany diety. Nie chodzi tu o nie wiadomo jakie jedzenie oraz suplementy – chodzi tutaj tylko i wyłącznie o to, by porzucić nawyki żywieniowe w postaci fast foodów oraz słodkich napojów – i zamienić je na warzywa i owoce oraz zwykłą wodę mineralną. Szczególnie jeżeli zależy nam na zrzuceniu wagi – to bez diety nic nie zdziałamy. Jest ona kluczową rzeczą w treningu – niezależnie dlaczego, jak długo i w jaki sposób trenujemy.