dieta

Zdrowe odżywienia jest jednym z najlepszych sposobów by dbać o siebie. Wszystko co jesz w dużej mierze wiąże się z tym jakie masz samopoczucie i jak wyglądasz. Zdrowa dieta daję energię, wspiera twój nastrój, utrzymuje odpowiednią wagę i bardzo wspomaga w różnych etapach życia. Zdrowe jedzenie może pomóc zwalczać stres, zwiększyć płodność i może załagodzić objawy menopauzy. Niezależnie od wieku, zobowiązywanie się do zdrowej diety pomoże CI wyglądać i czuć się lepiej, dzięki czemu możesz cieszyć się życiem!

Dobre odżywianie dla kobiet w każdym wieku

Jeśli chcesz poprawić swoją dietę lub wagę, ważne jest, aby pamiętać, że nasze ciała reagują inaczej na różne produkty spożywcze, w zależności od genetyki i innych czynników zdrowotnych. Znalezienie odpowiedniej diety, która będzie działać może zająć trochę czasu i eksperymentów, ale zamiast badać konkretne pokarmy skup się na swoich ogólnych przyzwyczajeniach żywieniowych. Dieta o niskiej zawartości węglowodanów, cukru i smażonego jedzenia, a bogate w owoce, warzywa, zdrowe tłuszcze o wysokiej zawartości białka, może pomóc Ci wyglądać i czuć się lepiej w każdym wieku.

Zmniejsz cukier i rafinowane węglowodany

W przeciwieństwie do złożonych węglowodanów, które są bogate w błonnik, rafinowane lub proste węglowodany (takie jak ryż biały czy białą mąka) mogą doprowadzić do dramatycznego skoku cukru we krwi. Kobiety jedzą dużo cukru i rafinowanych węglowodanów, częścią rozwiązania jest zmniejszenie ilości spożywania słodyczy czy deserów. Cukier jest ukryty w żywnościach, tak różnorodnych jak zupy w puszkach, warzywa, sos, margaryna, mrożone obiady i w wielu innych produktach oznaczonych ”nisko tłuszczowy” lub ”o obniżonej zawartości tłuszczu”.

Wymień więc rafinowane węglowodany na produkty z złożonych węglowodanów, takich jak płatki owsiane, brązowy ryż, fasola, owoce, warzywa i inne pokarmy o wysokiej zawartości. Poczujesz się zdecydowanie lepiej i będziesz miała o wiele więcej energii.

Sprawdź etykiety i wybieraj produkty ”bez cukru” lub ”bez dodatku cukru”. Używaj świeżych składników zamiast konserw, mrożonych składników i szybkich posiłków.