Dieta jest zdrowa

To hasło powinno wyryć się w świadomości wszystkich ludzi na świecie. Nie mówiąc już o osobach otyłych, które szukają sposobu na schudnięcie, lecz pomijają spożywanie owoców i warzyw. W artykule przedstawiona jest przykładowa dieta, jak godzina po godzinie powinna wyglądać. Oczywiście, jest to przykład, dlatego prosimy nie sugerować się w znacznym stopniu tym przykładem. W sieci pokazanych jest wiele przykładów, za pomocą jakich przedstawiona jest taka dieta owocowo-warzywna. Każdy jednak powinien znaleźć wypadkową tych przykładów, co da pewną mieszankę odpowiednią dla siebie.

Warzywa ugotować, obrać czy zjeść na surowo?

warzywa surowe i co więcej – nieobrane ze skórki, zawierają bardzo dużo wartości Odżywczych. Nie bez powodu wspomniałem tu o skórce. W wielu przypadkach, zawiera ona całą gamę różnorodnych witamin i wartości. Na przykład jabłko, ogórek, czy papryka. Jedyne, o czym należy pamiętać przed zjedzeniem na surowo ze skórką, to obmycie warzywa lub owocu gorącą wodą – w celu zabicia żyjących na powierzchni bakterii.

Nie ma co jednak przesadzać z surowymi warzywami czy też owocami. Zbyt duże ich pochłanianie przez nasz organizm, może spowodować osłabnięcie systemu trawiennego. To, jaki każdy posiada, zależy od organizmy, jednak niemal każdy z nas po zjedzeniu pewnej ilości surowych potraw, może liczyć na zwiększenie reakcji oczyszczających.

 

Przykładowa dieta owocowo-warzywna

dieta owocowo warzywna przykład diety

Śniadanie

  • sałatka owocowa (złożona z pokrojonych owoców jabłek, pomarańczy, banana, kiwi a także granatu
  • świeżo wyciśnięty sok z pomarańczy lub jabłek

Drugie śniadanie

  • banan
  • czerwone pomidory, najlepiej w dużych ilościach

Obiad

  • zupa kalafiorowa/ogórkowa/pomidorowa
  • kalafiory i/lub brokuły gotowane na parze
  • surówka warzywna(sałata zielona, marchewka, por, pomidor, rzodkiewka, kapusta pekińska)

Kolacja

  • świeżo wyciśnięty sok pomarańczowy
  • pieczone jabłka
  • surówka(papryka, ogórek, kukurydza)

 

 

Tak jak to zostało wspomniane, nie należy w stu procentach sugerować się powyższym przykładem. Miał on jedynie na celu pokazanie proporcji, oraz przykładowych pokarmów, jakie powinna zawierać dieta owocowo-warzywna. Zalecamy też skontaktować się z profesjonalnymi dietetykami, w celu dobrania diety.

10