Archive for Sierpień, 2016

Dieta owocowo-warzywna – przykład

Dieta jest zdrowa

To hasło powinno wyryć się w świadomości wszystkich ludzi na świecie. Nie mówiąc już o osobach otyłych, które szukają sposobu na schudnięcie, lecz pomijają spożywanie owoców i warzyw. W artykule przedstawiona jest przykładowa dieta, jak godzina po godzinie powinna wyglądać. Oczywiście, jest to przykład, dlatego prosimy nie sugerować się w znacznym stopniu tym przykładem. W sieci pokazanych jest wiele przykładów, za pomocą jakich przedstawiona jest taka dieta owocowo-warzywna. Każdy jednak powinien znaleźć wypadkową tych przykładów, co da pewną mieszankę odpowiednią dla siebie.

Warzywa ugotować, obrać czy zjeść na surowo?

warzywa surowe i co więcej – nieobrane ze skórki, zawierają bardzo dużo wartości Odżywczych. Nie bez powodu wspomniałem tu o skórce. W wielu przypadkach, zawiera ona całą gamę różnorodnych witamin i wartości. Na przykład jabłko, ogórek, czy papryka. Jedyne, o czym należy pamiętać przed zjedzeniem na surowo ze skórką, to obmycie warzywa lub owocu gorącą wodą – w celu zabicia żyjących na powierzchni bakterii.

Nie ma co jednak przesadzać z surowymi warzywami czy też owocami. Zbyt duże ich pochłanianie przez nasz organizm, może spowodować osłabnięcie systemu trawiennego. To, jaki każdy posiada, zależy od organizmy, jednak niemal każdy z nas po zjedzeniu pewnej ilości surowych potraw, może liczyć na zwiększenie reakcji oczyszczających.

 

Przykładowa dieta owocowo-warzywna

dieta owocowo warzywna przykład diety

Śniadanie

  • sałatka owocowa (złożona z pokrojonych owoców jabłek, pomarańczy, banana, kiwi a także granatu
  • świeżo wyciśnięty sok z pomarańczy lub jabłek

Drugie śniadanie

  • banan
  • czerwone pomidory, najlepiej w dużych ilościach

Obiad

  • zupa kalafiorowa/ogórkowa/pomidorowa
  • kalafiory i/lub brokuły gotowane na parze
  • surówka warzywna(sałata zielona, marchewka, por, pomidor, rzodkiewka, kapusta pekińska)

Kolacja

  • świeżo wyciśnięty sok pomarańczowy
  • pieczone jabłka
  • surówka(papryka, ogórek, kukurydza)

 

 

Tak jak to zostało wspomniane, nie należy w stu procentach sugerować się powyższym przykładem. Miał on jedynie na celu pokazanie proporcji, oraz przykładowych pokarmów, jakie powinna zawierać dieta owocowo-warzywna. Zalecamy też skontaktować się z profesjonalnymi dietetykami, w celu dobrania diety.

10


Dieta owocowa i warzywna nie musi być straszne

Owoce i warzywa

Powinny one stać się podstawą diety. Większość z nich posiadają wiele witamin, a niektóre z nich są prawdziwą bombą witaminową. Przy nich pamiętanie o dziennej dawce wartości odżywczych nie ma sensu, ponieważ same o to pamiętają. Niektóre warzywa hamują procesy starzenia się, a niemal wszystkie warzywa i owoce chronią przed chorobami. Zatem dieta owocowa i/lub warzywna, jest od czasu do czasu jest zalecana wszystkim!

W całym stosie przeróżnych nazw owoców i warzyw istnieją takie, które powinny być konsumowane przez nas bez przerwy. Przynoszą doskonałe efekty dla naszego ciała oraz poprawiają samopoczucie. Zobaczcie sami, co warto jeść.

Przykłady naturalnych protektorów ludzkiego ciała przed nowotworami

Jednym z ogólnodostępnych, pysznych i przede wszystkim najzdrowszych owoców, są granaty. Granaty od wieków stosowane są w medycynie greckiej oraz indyjskiej. Naukowcy co jakiś czas dowiadują się czegoś nowego o tych egzotycznych owocach. Chronią przed nowotworami oraz przed zatykaniem się tętnic.

Warzywa kapustowate, takie jak kapusta, kalafior, jarmuż, rzepa i brokuł są przez wielu niedoceniane i nielubiane. Powodem jest tutaj często brak odpowiedniego przygotowania tego typu warzyw. Odpowiednio przygotowane z kolei potrafią być naprawdę pyszne. W innych częściach świata, warzywa kapustowate gotowane są na parze, dzięki czemu nie tracą swoich witamin i innych wartości odżywczych, są lekkie i niskokaloryczne. Tego typu warzywa zawierają związki, które również chronią przed różnego rodzaju nowotworami

Pomidory. Wierzy się, że spożywanie dojrzewających na słońcu, czerwonych pomidorów wydłuża życie. Jedno z tych anielskich warzyw, które zawiera środek, który w pewnym stopniu obniża ryzyko wystąpienia nowotworu. Ci, którzy jedzą więcej pomidorów, bardziej uodparniają się przed nowotworami.

dieta owocowa i warzywna chroni przed nowotworami

Dieta owocowa i warzywna

Dieta potrafi dostarczyć nawet pięć razy mniej kalorii, niż w przypadku tradycyjnego spożywania pokarmów. W trakcie diety, organizm nastawia się na regenerację ciała, a także na oczyszczanie się z szkodzących substancji, a przede wszystkim, spalanie nadmiaru tłuszczu.

Dieta na początku może wydawać się zbyt ciężka do przebrnięcia. Objawy takie jak bóle głowy, stan podgorączkowy a nawet wymioty, mogą być przyczyną przestawienia się na dietę owocową lub warzywną (lub owocowo-warzywną) i nie ma co się tym zbytnio przejmować. Powinna być to dla nas informacja, że organizm przestawia się na dietę i pozbywanie się różnych toksyn. Jednak nie powinno to być dla nas problemem.
Poniżej pod linkiem zaprezentowany jest przykład diety owocowo warzywnej.

LINK

 


Copyright © 1996-2010 Razem zadbajmy o siebie!. All rights reserved.