Praliny kokosowe

Im mniej kalorycznych składników użytych jest do przygotowania potrawy, tym bardziej dietetyczna ona jest. To logiczne. Przeznaczone są dla wielbicieli kokosu i nie tylko. Lekkie, puszyste i bardzo kremowe. Delikatne dla podniebienia, umilą czas pomiędzy posiłkami. Zawierają niewielką ilość tłuszczy, a co za tym idzie, pomagają w zachowaniu odpowiedniej linii. Przedstawiamy przepis na pyszny deser – praliny kokosowe.

Przepis

Przepis ten obejmuje składniki na stworzenie około dwudziestu pralinek.

Oto składniki:

  • pół litra mleka beztłuszczowego
  • trzy łyżki cukru trzcinowego lub słodziku
  • sześć łyżek kaszy manny
  • dwie łyżki kokosowych wiór
  • kolejne kilka łyżek wiórów kokosowych (do obtoczenia)
  • cztery lub pięć łyżek płatków owsianych
  • cukier waniliowy

Sposób przygotowania:

Mleko należy umieścić do garnka wraz z kaszą, kokosowymi wiórami, trzcinowym cukrem oraz płatkami owsianymi. Gotować, aż do momentu uzyskania gęstej konsystencji. Po uzyskaniu pożądanego efektu, należy odstawić na chwilę garnek. Dodać cukier waniliowy i całość wymieszać. Pozostawić naszą masę, aby wystygła. Następnie z masy tworzymy kuleczki o średnicy 2-4 centymetry i obtaczamy je na wzór Rafaello – z każdej strony wiórkami kokosowymi. Pozostawić do całkowitego wyschnięcia i pralinki są już gotowe!

Czy dzieci mogą jeść takie ręcznie robione praliny?

pralinki kokosowe bardzo dobre i dietetyczne

Nie przekonało Cię? Oto właściwości kokosa

Kokos jest przede wszystkim polecany na odchudzanie. Posiada takie wartości odżywcze, jak błonnik, kwas foliowy, magnez oraz potas. Należy jednak uważać. Przeciętny, dojrzały kokos posiada około 354 kilokalorii na 100 gram, czyli dość dużo! Nie ma jednak czego się obawiać, jeśli kokos spożywamy w odpowiednich ilościach. Odpowiednio rozłożone porcje kokosa pozwolą na utratę wagi.

Kokos został poddany badaniu przez brazylijskich naukowców. Poddali oni eksperymentowi cierpiące na otyłość kobiety w przedziale wiekowym od dwudziestu, do czterdziestu lat. Wyniki badań pokazały, że te osoby, które spożywały przez pewien okres czasu olej kokosowy (który jest zdrowszy niż słonecznikowy, roślinny), miały mniejsze BMI (stosunek wzrostu do wagi) od osób, które oleju kokosowego nie spożywały.

Polecamy zatem, zamiast czekoladowych, przyrządzić sobie pyszne, kokosowe praliny To niewiele kosztuje, a zastąpienie słodyczy czymś mniej kalorycznym, może przynieść bardzo ładne efekty.